Ungdom

Ungdomsmöten, roliga aktiviteter & gött häng. The House är för ALLA, oavsett om du är ny eller brukar komma varje gång.

Vi finns på Instagram

Du kan även kontakta vår ungdomspastor; Linda Rea.

The House – fredagar

Varje Fredag ses vi i Ulriksbergskyrkan på härliga kvällar med aktivitet, gemenskap och snack om Jesus och bibeln.

Vi vill att du ska känna dig sedd, älskad och inkluderad. Att du ska på ett nytt, fräscht och relevant sätt få höra om Jesus, samt utmanas och att gå ut och sprida en glädje.

För vem?    13-20 år
När?            Fredagar 19:00

Häng med och se vad som händer på Instagram!

Celebration

En fredag i månaden har vi en riktig festkväll i Ulriksbergskyrkan – Celebration. Hit kommer massa ungdomar från hela Småland/Blekinge. Det bjuds på gött snack, lovsång, förbön, tillbedjan och en härlig gemenskap. Missa inte dessa tillfällen – Välkommen!

Vi hoppas att du som kommer ska lära känna ungdomar från andra städer/kyrkor och samtidigt känna dig stärkt och uppmuntrad i din tro och relation med Jesus.

Konfirmation

Konfirmationen i Ulriksbergskyrkan är för ALLA som börjar 8:an till hösten. Vi har tre olika inriktningar: kör, klättring och IRL (In Real Life). Du behöver inte veta vad du tror på, inte kalla dig kristen, inte vara döpt eller haft någon kontakt med kyrkan förut för att gå vår konfirmation. Här får du chansen att ta reda på vad kristen tro innebär tillsammans med jämnåriga och ledare. För mer information – läs här

Vardagskyrka (hemgrupp)

I Ulriksbergskyrkan har vi något som vi kallar för ”Vardagskyrka”, där man träffas i mindre grupper mitt i veckan, ofta är man hemma hos någon.

Vi har flera grupper med bara ungdomar.

Läs mer om vad vardagskyrka innebär och hur du kan komma med i en grupp!