Konfirmation i Ulriksbergskyrkan

Konfirmation 2024/25

Konfirmationen i Ulriksbergskyrkan är öppen för alla som börjar 8:an till hösten. Du behöver inte veta vad du tror på, inte kalla dig kristen, inte vara döpt eller haft någon kontakt med kyrkan förut för att gå konfirmation.
Välkommen med på ett grymt konfaår!

Om du är nyfiken på frågor som rör ditt liv så kommer du gilla konfirmationstiden. Vi kommer prata mycket om livsfrågor och det som är viktigt i livet när det handlar om tro, kärlek, hopp, killar, tjejer, skratt och tårar.

Du får chansen att ta reda på vad kristen tro innebär tillsammans med jämnåriga och ledare.

Konfagruppen åker på en hajk tillsammans per termin och avslutar läsåret med läger.

Få en glimt av konfirmationen i videon!

IRL

IRL är som en klassisk konfirmation men med betoning på socialt engagemang, därför kallar vi den för IRL (In Real Life). Bibeln visar att vi ska finnas för dem som har det svårt och visa kärlek till våra medmänniskor. Vi tror inte att det räcker med att bara läsa sig till den kunskapen utan vi behöver även lära oss detta praktiskt – vilket t ex kan innebära att vi är på Diakonicentrum och packar matkassar eller att man får vara volontär på Erikshjälpen någon gång.

Hur ofta ses vi?

Varje onsdag eftermiddag (tiden kan ändras om hela gruppen kommer överens)
Uppstart: vecka 37 (två första gångerna är ”prova-på”)
 Under året kommer vi även åka iväg tillsammans på olika läger/hajker.
Du kommer även delta i andakter och gudstjänster.

Sport

Varannan onsdag har vi konfirmationsundervisning med profilen IRL och varannan onsdag testar vi olika sporter, både genom besök hos olika klubbar men också på egen hand i en sporthall. Vi kommer vid sporttillfällena ta tid för en ”Time Out”, en kort andakt där vi pratar om hur man kopplar ihop livet, den kristna tron och idrott.

Hur ofta ses vi?

Varje onsdag eftermiddag (tiden kan ändras om hela gruppen kommer överens)
Uppstart: vecka 37 (två första gångerna är ”prova-på”)
 Under året kommer vi även åka iväg tillsammans på olika läger/hajker.
Du kommer även delta i andakter och gudstjänster.
Kostnad
Konfaundervisningen är gratis, men vår hajk & läger kommer att kosta ca 2500 kr totalt. Har man svårighet att betala detta kan man få hjälp ekonomiskt.

Om man vill delta på de andra läger som kyrkan erbjuder under året tillkommer en kostnad för detta.

Har du frågor och funderingar? Kontakta gärna vår ungdomspastor
Linda Rea
Mobil:070 – 777 39 42
linda.rea@ulriksbergskyrkan.se